Podstawą niniejszego opracowania jest badanie przeprowadzone przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) od czerwca do września 2004 r. Podmiotem badania były instytucje otoczenia biznesu, które współpracują lub nawiązały sporadyczny kontakt z PARP. Ankietyzacji poddano ponad 500 instytucji okołobiznesowych. Celem badania było określenie kondycji, przymiotów i relacji z otoczeniem funkcjonalnym instytucji, które wspomagają sferę sektora MSP. Obszar badania zdefiniowany został zgodnie z obszarem finansowego wsparcia dla instytucji otoczenia biznesu, określonym w Sektorowym Programie Operacyjnym - Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw.
Badanie obejmowało: obszar i zasięg działania instytucji okołobiznesowych, jakość oferty, bariery promocji, grupy odbiorców oraz wielokierunkowe działania podejmowane przez te instytucje na rzecz poprawy jakości oferty/usług: certyfikację, uczestnictwo w sieciach usług, krajową i międzynarodową współpracę wewnątrz sektora instytucji otoczenia biznesu, współpracę z instytucjami naukowo-badawczymi i jednostkami samorządu terytorialnego oraz infrastrukturę teleinformatyczną.
Co zawiera publikacja
Rozdział 1. Charakterystyka badanych instytucji
Rozdział 2.Funkcjonowanie instytucji około biznesowych
Rozdział 3. Relacje instytucji okołobiznesowych z otoczeniem instytucjonalnym
Rozdział 4. Bariery działania instytucji wspierających
Rozdział 5. Inwestycje, dofinansowanie inwestycji, efekty działania
Rozdział 6. Inkubatory przedsiębiorczości
Rozdział 7. Wnioski