Firma w rodzinie czy rodzina w firmie - metodologia wsparcia firm rodzinnych

Bądź na bieżąco

Podaj e-mail by pobrać raport

Firma w rodzinie czy rodzina w firmie - metodologia wsparcia firm rodzinnych

PDF Pobierz

OPracowanie powstało w wyniku doświadczeń zebranych podczas pilotażowego projektu „Firmy rodzinne”, realizowanego wspólnie przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) i stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych (IFR). Głównym celem projektu było przygotowanie metodologii edukacyjnego wsparcia firm rodzinnych w rozwoju przez wskazanie dróg radzenia sobie z wyzwaniami wynikającymi z rodzinnego charakteru firm oraz uświadomienie im potencjału tkwiącego właśnie w rodzinności firmy. Przystępując do realizacji projektu, zadaliśmy sobie pytanie, czy firmy rodzinne różnią się w istotny sposób od innych firm sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMSP) i czy w związku z tym potrzebują dodatkowego wsparcia. By na nie odpowiedzieć, we wstępnej fazie realizacji projektu na zlecenie PARP zostało przeprowadzone ogólnopolskie badanie firm rodzinnych. Wnioski z badania utwierdziły nas w przekonaniu, iż oprócz problemów typowych dla sektora MMSP firmy rodzinne stoją przed specyficznymi wyzwaniami. Mają również ogromny potencjał, który odpowiednio wykorzystany może stać się źródłem ich przewagi konkurencyjnej na rynku.

Co zawiera publikacja

Część I. Firma rodzinna w nowoczesnej gospodarce

Część II. 6S - metodyka wsparcia firm rodzinnych

Część III. Opis zrealizowanego programu wsparcia firm rodzinnych

Część IV. Szczegółowy opis wydarzeń edukacyjnych w projekcie "Firmy rodzinne"

Pomoc