Przekazujemy w Państwa ręce dwudziestą pierwszą już edycję Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Przedstawiamy w nim obraz sektora MSP w Polsce w oparciu o najbardziej aktualne dane statystyczne GUS dostępne publicznie oraz zakupione i przeanalizowane przez PARP specjalnie na potrzeby niniejszego Raportu. Do analiz wykorzystano również wyniki cyklicznego badania PARP „Koniunktura i otoczenie biznesu”, przeprowadzonego w kwietniu 2018 r. na przedsiębiorcach biorących udział w Panelu Polskich Przedsiębiorstw.
Mając nadzieję, że nasza publikacja okaże się ciekawa i przydatna w bieżącej pracy, serdecznie zapraszamy do lektury.
What the publication contains
Wstęp
Główne wnioski
Profile przedsiębiorstw
Rozdział 1. Obraz statystyczny przedsiębiorstw w Polsce
Rozdział 2. Ranking przedsiębiorczości w układzie wojewódzkim. Wskaźnik syntetyczny
Rozdział 3. Innowacyjność przedsiębiorstw
Rozdział 4. Statystyczny obraz polskich mikroprzedsiębiorstw
Rozdział 5. Wykorzystanie ICT w polskich przedsiębiorstwach
Rozdział 6. Koniunktura i otoczenie biznesu 2018