Głównym celem badania było określenie potencjału rozwojowego polskich małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) oraz głównych barier rozwoju tego sektora. Badanie zostało przeprowadzone przez PSDB i GfK na zlecenie PARP w czerwcu 2008 r.
W niniejszym Raporcie przedstawiono wynik badania zrealizowanego na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w okresie kwiecień – czerwiec 2008 roku na ogólnopolskiej próbie 802 polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Tematem badania była weryfikacja potencjału rozwojowego sektora polskich małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), w aspekcie ich działalności inwestycyjnej. W ty m kontekście dokonano przebadania wielkości, rodzaju i struktury inwestycji zrealizowanych w roku 2007 i 2008, a także planowanych na pozostałą część roku 2008 oraz na okres 2009 – 2011. Ponadto przeanalizowane zostało zagadnienie wykorzystania przez przedsi ębiorstwa realizujące (i planujące) inwestycje dostępnych źródeł finansowania oraz czynniki, wpływające na decyzje inwestycyjne polskich MSP. Dodatkowym elementem uwzględnionym w badaniu, była weryfikacja zastosowania przez przedsiębiorstwa narzędzi planow ania strategicznego, ich aktywności na rynku zamówień publicznych oraz postrzegania przez nie barier, utrudniających rozwój prowadzonej działalności gospodarczej.
What the publication contains
1. Cel i przedmiot badania
2. Metodologia badania
3. Wyniki badania
4. Wnioski i rekomendacje