Monitoring zapotrzebowania na usługi i kształtowanie oferty ośrodka innowacji

Stay up to date

Enter your email to download the report

Monitoring zapotrzebowania na usługi i kształtowanie oferty ośrodka innowacji

PDF Download

Celem publikacji jest wsparcie działalności ośrodków innowacji poprzez prezentację modeli i przykładowych sposobów:

  • badania potrzeb klientów,
  • analizy i wyboru rynku,
  • formułowania odpowiadającej im oferty oraz propozycji działań rynkowych.

Publikacja kierowana jest do kierownictwa i personelu ośrodków innowacji odpowiedzialnych za wybór rynku i obsługę klientów.

What the publication contains

W publikacji omówiono:

  • Określenie istoty współczesnego marketingu pod kątem działalności ośrodka innowacji,
  • Monitorowanie potrzeb klientów ośrodka innowacji, w tym:
    • określenie potrzeb informacyjnych decydentów ośrodka innowacji,
    • ustalenie procesu i wybór metody badania potrzeb klientów ośrodka innowacji,
  • Analizę rynku pod kątem kształtowania oferty ośrodka innowacji, w tym:
    • analizę popytu na usługi oraz ocenę wielkości (liczby klientów) i pojemności (wielkości zakupów) rynku,
    • analizę konkurencji,
    • analizę potencjału usługowego ośrodka innowacji,
  • Wykorzystanie wniosków z monitoringu i analizy rynku do kształtowania oferty usługowej, w tym:
    • pozycjonowanie i kształtowanie portfela usług ośrodka innowacji,
    • opracowanie i aktualizację oferty usług dla poszczególnych segmentów odbiorców.
Pomoc