Wstęp
Table of contents
Jakie są kluczowe trendy dla sektora usług rozwojowych? Czy firmy szkoleniowe są na nie gotowe? Jakie będzie zapotrzebowanie na umiejętności w sektorze? Kwestie te poruszała prof. Barbara Worek z Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego podczas wykładu otwierającego debatę „Uczenie się przez całe życie. Koordynacja działań – rozwiązania i wyzwania”.
W trakcie spotkania, które odbyło się w dniach 16–17 grudnia 2024 r. w Warszawie ekspertka przedstawiła zapowiedź wyników badania Bilansu Kapitału Ludzkiego 3.0 dotyczące sektora usług rozwojowych. Zaznaczyła, że przedstawiciele sektora spodziewają się dalszego upowszechniania usług zdalnych oraz obserwują zmianę podejścia do roli osoby uczącej się.
Eksperci dyskutowali także o upowszechnianiu uczenia pozaformalnego i nieformalnego, zwiększaniu elastyczności kształcenia, mikropoświadczeniach oraz potrzebie większej koordynacji w obszarze LLL.
Wydarzenie zorganizowała Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej w ramach projektu „Rozwój współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie” (FERS). Tematyka debaty skupiała się na szeregu istotnych wyzwań i inicjatyw dotyczących LLL w Polsce.
Wyniki badań BKL dotyczące sektora usług rozwojowych zostaną kompleksowo zaprezentowane podczas webinaru Rozwój pod lupą – spotkanie wokół wyników badania BKL w branży usług rozwojowych, które odbędzie się 16 stycznia.