Sprawdź jak minął rok w Bazie Usług Rozwojowych: 425 mln zł dofinansowania, 78 tys, przeszkolonych osób.

Wstęp

Table of contents

Coraz więcej Polaków już wie, że bez sukcesywnego doskonalenia swoich umiejętności ich obecność na rynku pracy będzie mniej pewna, utrzymanie się w obecnej firmie – trudniejsze, a podwyżka czy awans  – raczej nierealne. Dlatego nie dziwi, że 2022 rok to kolejny już czas bardzo Intensywny dla Bazy Usług Rozwojowych. A działo się naprawdę dużo.

- Z usług oferowanych w BUR skorzystało aż 78 tys. pracowników i właścicieli firm z sektora MŚP oraz osób prywatnych. Dzięki BUR zrealizowano ponad 44 tys. usług szkoleniowych i doradczych, które trwały  łącznie aż 1 821 564 godziny. Przedsiębiorcy i ich pracownicy, chcący podnieść swoje  kwalifikacje, codziennie mieli do wyboru prawie 20 tys. usług. Każdego miesiąca w BUR  publikowano średnio 10 tys. nowych usług rozwojowych,  a 7,5 tysięcy nowych użytkowników zakładało swoje konta w BUR, aby móc korzystać  z szerokiej oferty systemu. Łącznie odnotowano ponad 143 tys. zapisów na szkolenia – podsumował Paweł Startek, kierownik sekcji w Departamencie Rozwoju Kard w Przedsiębiorstwach PARP.  

Baza Usług Rozwojowych działa już na polskim rynku ponad 7 lat. Stale przybywa w niej nowych firm które oferują swoje usługi rozwojowe.  W ub. roku 560 nowych firm szkoleniowych i doradczych zostało wpisanych do systemu i uzyskało możliwość oferowania swoich usług. 78 proc kursów odbyło się stacjonarnie, a blisko 1/5 zajęć została zrealizowana zdalnie lub w formule mieszanej. Usługi odbyły się w prawie 1,5 tys. różnych lokalizacjach, na terenie całego kraju. W ub. roku operatorzy podpisali ponad 40 tys. umów na realizację szkoleń  zamieszczonych w Bazie, na łączną kwotę ponad 425  mln zł. To oznacza, że  przedsiębiorcy nawet w tak trudnym czasie jak pandemia chcą się szkolić i podnosić swoje kompetencje, a korzystając z BUR mogą otrzymać na nie europejskie dofinansowanie.

Na bieżąco wsłuchujemy się w głosy i oczekiwania naszych użytkowników dotyczące funkcjonowania Bazy. Pracujemy nad tym, aby korzystanie z niej było intuicyjne i przyjazne. W 2022 roku uruchomiliśmy API dla systemu BUR, jako pierwszego systemu informatycznego w PARP. Jesteśmy także na końcowym etapie integracji BUR z Węzłem Krajowym (login.gov.pl). W pierwszych dniach nowego roku wprowadzimy do systemu narzędzie porównywarki cen usług, wyczekiwane zarówno przez Operatorów jak i przez Dostawców Usług .

Aby zapewnić jak najwyższą jakość usług w BUR przeprowadziliśmy łącznie 142 audyty, w tym 55 audytów planowych dostawców usług, 35 doraźnych audytów dostawców usług i 52 doraźne audyty usług. Zweryfikowaliśmy ponad 5 tys. kart dostawców usług  i ponad 2,5 tys. kart usług. Miesięcznie obsługiwaliśmy 190 zapytań przesłanych mailowa na adres weryfikacja_bur.

- Aby umożliwić korzystania z BUR obywatelom Ukrainy, mieszkającym  w Polsce przygotowaliśmy samouczek po ukraińsku, pokazujący jak korzystać z BUR i w jaki sposób można otrzymać  dofinansowanie UE do szkoleń. Nie zatrzymujemy się i cały czas chcemy aby cały system Bazy Usług Rozwojowych się  polepszał. Prowadzimy „Audyt użyteczności systemu informatycznego”. To wyniki tego badania, czyli głos użytkowników wskazuje nam, w którym kierunku powinniśmy się rozwijać i co powinniśmy w nim zmieniać. Wyniki „ Badania aktywności podmiotów” przeprowadzone w zeszłym roku odpowiedziało nam na pytanie, dlaczego niektóre podmioty w BUR są mało aktywne, i jakie są powody dla których firmy szkoleniowo-doradcze nie rejestrują się  w BUR.  Rekomendacje z badania będziemy wdrażać już w nowym roku.

„Przeprowadzona w ub. roku kolejna edycja „Badania cen rynkowych” potwierdziła, że ceny usług  oferowanych w BUR nie różnią się od cen usług na rynku komercyjnym– powiedział Paweł Startek.

Pomoc