Wstęp
Table of contents
Komisja Europejska prowadzi badanie mające na celu lepsze zrozumienie tzw. "cyfrowej podatności konsumentów" – czyli ryzyka, na jakie są narażeni konsumenci podczas korzystania z technologii cyfrowych, np. podczas zakupów online lub używania nowoczesnych produktów technologicznych. Badanie ma wesprzeć wdrażanie nowego rozporządzenia UE 2023/988 w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GPSR), którego celem jest zapewnienie, że wszystkie produkty (z wyjątkiem żywności) dostępne na rynku UE są bezpieczne.
Kto prowadzi ankietę:
Ankieta jest realizowana przez firmę doradczą Ernst & Young (EY) na zlecenie Komisji Europejskiej – agencji EISMEA oraz Dyrekcji Generalnej ds. Sprawiedliwości i Konsumentów (DG JUST).
Do kogo skierowana:
Do przedsiębiorców, konsumentów i innych interesariuszy zainteresowanych bezpieczeństwem produktów i wpływem technologii cyfrowych na użytkowników.
Dlaczego warto wziąć udział:
Twoje odpowiedzi pomogą określić:
- jak zapewnić, by konsumenci otrzymywali i rozumieli kluczowe informacje o bezpieczeństwie produktów, zwłaszcza online,
- jakie rozwiązania techniczne mogą wspierać przekazywanie tych informacji,
- jak nowe technologie i sprzedaż online wpływają na podatność konsumentów.
Termin:
Do 29 września 2025