Dlaczego warto wykorzystywać popytowe podejście do tworzenia innowacji?

Stay up to date

Enter your email to download the report

Dlaczego warto wykorzystywać popytowe podejście do tworzenia innowacji?

PDF Download

Współczesne teorie innowacji coraz silniej skupiają się na roli otoczenia zewnętrznego firmy, przy czym szczególna rola w kształtowaniu nowych rozwiązań przypisywana jest klientom. Firmy stają się coraz bardziej otwarte i szeroko wykorzystują dostępną wiedzę. Co je do tego skłania? Istnieje wiele powodów szeroko opisywanych w literaturze, jednakże najważniejszą przesłankę stanowią nowe warunki konkurowania. Konkurencja jest coraz silniejsza, klienci coraz bardziej wymagający, a dodatkowo mnogość informacji sprawia, że przedsiębiorstwom coraz trudniej dostosować produkty i usługi do potrzeb rynku. Budowa pozycji fi rmy na rynku nie opiera się już tylko na takich przewagach jak cena i jakość, ale konieczne jest poszukiwanie nowych wartości dla klientów (np. atrakcyjny design,łatwość obsługi). Dlatego też przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu traktują klienta jako innowatora i starają się angażować go w proces innowacyjny. Publikacja odnosi się przede wszystkim do popytowego podejścia do innowacji,a także do innych koncepcji takich jak: otwarte innowacje, design thinking.

What the publication contains

1. Wstęp

2. Popytowe podejście do innowacji jako nowa koncepcja procesu innowacyjnego w firmie

3. Nowe podejście do innowacji

4. Elementy funkcjonowania przedsiębiorstwa istotne z punktu widzenia wdrażania innowacji popytowych

5. Przykłady zastosowania popytowego podejścia do innowacji

Pomoc