Kompetencje dla sektorów - oferta dla przedsiębiorców

Komunikat

Działanie zostało zakończone. Dalsze nabory nie są planowane
Cel dofinansowania
Dofinansowanie wsparcia mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw w obszarze szkoleń, doradztwa i studiów podyplomowych.
Miejsce realizacji projektu
Polska
Dla kogo
MMŚP z możliwością udziału dużych przedsiębiorstw
Zakończone nabory

Ostatni nabór

03.03.2020 - 30.09.2023

3 marca 2020r.

Ogłoszenie konkursu

3 marca 2020 r.

Start składania wniosków

30 września 2023 r.

Koniec składania wniosków

Zobacz powiązane działanie

Kompetencje dla sektorów - oferta dla operatorów

Przejdź dalej

Poznaj podstawowe pojęcia

Otwórz słownik pojęć

Spis treści

Na co możesz przeznaczyć dofinansowanie?

  • usługi szkoleniowe
  • usługi doradcze
  • studia podyplomowe

Usługi rozwojowe, z których może skorzystać przedsiębiorstwo, to takie, które zawarte zostały w rekomendacjach Sektorowych Rad ds. Kompetencji. Usługi rozwojowe świadczone są co do zasady za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych.

Kto może otrzymać dofinansowanie?

Mikro-, małe, średnie i duże* przedsiębiorstwa:

  • planujące przeszkolić pracowników;
  • spełniające warunki uzyskania pomocy de minimis lub pomocy publicznej;
  • zobowiązujące się do wniesienia wkładu prywatnego w wysokości nie mniejszej niż 20% kwoty wsparcia.

Wsparcie kierowane jest do przedsiębiorstw działających wyłącznie w branżach: budowlanejfinansowejturystycznejITmody i innowacyjnych tekstyliówopieki zdrowotnej i pomocy społecznej oraz motoryzacyjnej z uwzględnieniem elektromobilności i dotyczy tematyki określonej przez Rady Sektorowe ds. Kompetencji.

* W ramach projektu istnieje możliwość objęcia wsparciem dużych przedsiębiorstw, jednak dotyczy to wyłącznie sektorów przemysłowych (związany z reindustrializacją) tj. IT (z wyłączeniem PKD J.63.1 oraz J.58.2), motoryzacyjnego (z wyłączeniem PKD G.45) oraz przemysłu mody i innowacyjnych tekstyliów.

Zgłoś się do projektu

Pobierz ulotkę informacyjną

Tematy szkoleń oferowane dla sektora budownictwo

  • Znajomość użytkowa języka polskiego wśród obcokrajowców do bezpiecznej i efektywnej pracy na budowie
  • Umiejętność bezpiecznego posługiwania się narzędziami i sprzętem oraz narzędziami z napędem używanym w robotach budowlano-montażowych powyżej 1KW
  • Umiejętność bezpiecznej obsługi sprzętu budowlanego i maszyn budowlanych typu spycharki, równiarki, koparki
  • Uprawnienia do obsługi podestów ruchomych przejezdnych
  • Umiejętność operowania maszynami i urządzeniami roboczymi, budowlanymi i drogowymi w zakresie III klasy uprawnień
  • Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 4 i 5 PRK
  • Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 6 PRK i wyżej
  • Umiejętność projektowania, instalowania i konserwacji technicznych systemów zabezpieczeń
  • Umiejętność projektowania, instalowania i konserwacji systemów sygnalizacji pożarowej
  • Umiejętność projektowania, instalowania i konserwacji stałych urządzeń gaśniczych gazowych (SUG-G)
  • Bezpieczeństwo pracy na placu budowy w czasie pandemii
  • Dekarz
  • Betoniarz – zbrojarz
  • Kamieniarz
  • Wykonywanie wybranych robót budowlanych wykończeniowych z wykorzystaniem nowoczesnych technik wykańczania wnętrz
  • Montowanie i rozbiórka szalunków ściennych i stropowych
  • Wykorzystywanie dronów w budownictwie
  • Wykorzystywanie najnowszych technologii IT w budownictwie
  • Kierowanie projektami budowlanymi w zakresie techniczno- finansowym
  • Sporządzanie planów Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia
  • Umiejętności w zakresie stosowania technologii BIM (Building Information Modelling)
  • Planowanie i wdrażanie działań zapobiegających zagrożeniom bezpieczeństwa i zdrowia na budowie
  • Sporządzanie kosztorysów oraz dokumentacji przetargowej na roboty budowlane
  • Wykonywanie elementów betonowych lub żelbetonowych służących jako konstrukcje nośne budowli 
  • Wykonywanie i wbudowywanie zbrojenia oraz prefabrykowanie elementów zbrojenia
  • Montowanie i demontowanie szalunków systemowych
  • Wykonywanie posadzek jastrychowych płynnych i suchych
  • Wykonywanie ociepleń budynków, w tym docieplanie przegród budowlanych, płyt balkonowych i fundamentów oraz nakładanie tynków cienkowarstwowych
  • Wykonywanie izolacji ciepłochronnych sieci cieplnych
  • Wykonywanie robót związanych z konserwacją, naprawą i modernizacją sieci komunalnych oraz instalacji sanitarnych
  • Montowanie obróbek blacharskich i systemów odwodnienia dachu
  • Montowanie konstrukcji stalowych na parkingach wielopoziomowych oraz halach
  • Prowadzenie gospodarki odpadami budowlanymi lub rozbiórkowymi
  • Użytkowanie rusztowań
  • Nadzorowanie budowy, demontażu i eksploatacji rusztowań
  • Montowanie ścian działowych w technologii gipsowo-kartonowej

Tematy szkoleń oferowane dla sektora finanse

  • Działalność bankowa w praktyce funkcjonowania banków spółdzielczych i rynku pośrednictwa finansowego;
  • Analiza potrzeb klienta w świetle ustawy o dystrybucji ubezpieczeń;
  • Rozwój kompetencji w obszarze doradztwa finansowego, zgodnie z wymogami MIFID II;
  • Zarządzanie rozpatrywaniem reklamacji w działalności dystrybutora ubezpieczeń;
  • Budowanie i rozwój współpracy z klientem firmy pośrednictwa finansowego;
  • Ryzyko operacyjne w banku spółdzielczym;
  • Organizacja banku ze szczególnym zaakcentowaniem usytuowania stanowiska compliance w strukturze organizacyjnej;
  • Zarządzanie ryzykiem kredytowym;
  • Ryzyko kredytowe wynikające z inwestycji w instrumenty finansowe;
  • Zarządzenie konfliktem interesów w świetle Ustawy o dystrybucji ubezpieczeń;
  • Restrukturyzacja klienta w sytuacji trudnej;
  • Analiza finansowa banku spółdzielczego;
  • Ustawa o kredycie hipotecznym;
  • Stosowanie zasad cyberbezpieczeństwa w instytucji finansowej;
  • Strategiczne wyzwania w sektorze spółdzielczym – efektywność, bezpieczeństwo i rozwój;
  • Zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami;
  • Customer Experience/ Zarządzanie doświadczeniem klienta;
  • Przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy;

Szkolenia z zakończona rekrutacją:

  • RODO: nowe obowiązki wynikające z ochrony danych osobowych oraz przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy;
  • Split Payment i PSD2 i ich wpływ na przyszłe funkcjonowanie instytucji finansowych;

Tematy szkoleń/doradztwa oferowane dla sektora turystyka

  • Obsługa klienta w biurach podróży i przedsiębiorstwach ułatwiających nabywanie powiązanych imprez turystycznych w świetle nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r. – z uwzględnieniem wprowadzanych w niej zmian (Dz. U. poz.2361) – zgodnie ze stanowiskiem Rady Sektorowej z 04.05.2020 r. w ramach tego obszaru tematycznego mieszczą się m.in. następujące zagadnienia:
    • błędy w stosowaniu przepisów ustawy o imprezach turystycznych;
    • reklamacje podróżnych i nowe procedury ich rozpatrywania;
    • umowy o udział w imprezie turystycznej oraz specyfika umów B2B;
    • klauzule niedozwolone w umowach i zmiany w umowach;
    • skutki prawne wystąpienia nadzwyczajnych i nieuniknionych okoliczności (w tym warunki oferowania, sprzedaży i realizacji imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych określone ustawą o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych oraz uwarunkowania obsługi klienta wynikające z przepisów dotyczących COVID-19);
    • obowiązki i uprawnienia podróżnego i organizatora; obowiązki udzielenia pomocy podróżnemu;
    • odpowiedzialność wobec podróżnych;
    • impreza turystyczna a powiązane usługi turystyczne;
    • hotel jako organizator turystyki lub przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych;
    • przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych a organizator turystyki;
    • wyłączenie spod ustawy imprez niekomercyjnych;
    • wyłudzenie zadośćuczynienia za „zmarnowany urlop;
  • Bezpieczeństwo danych osobowych w przedsiębiorstwach turystycznych;
  • Pilot wycieczek
  • Instruktor praktycznej nauki zawodu
  • Animator czasu wolnego
  • Bezpieczeństwo w hotelu w dobie pandemii
  • Obsługa klienta w hotelarstwie i gastronomii oraz trudne sytuacje z klientem związane z pandemią COVID-19, przekazywanie trudnych informacji
  • Nowe technologie w turystyce

Szkolenia z zakończona rekrutacją:

  • Doradztwo w turystyce

Tematy szkoleń oferowane dla sektora mody i innowacyjnych tekstyliów

  • Działalność badawczo-rozwojowa w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Przygotowanie i kontrola produkcji w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Realizacja prac produkcyjnych w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Zarządzanie i realizacja procesów wsparcia w sektorze odzieżowo-tekstylnym;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora IT

  • Administrowanie systemami i sieciami – kompetencje podstawowe i zaawansowane;
  • Programowanie – kompetencje podstawowe i zaawansowane;
  • Testowanie aplikacji;
  • Zapewnienie bezpieczeństwa systemów;
  • Projektowanie i analiza, zarządzanie systemami modelowanie struktur danych;
  • Rozwój kompetencji osobowych;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej

  • Koordynacja opieki zdrowotnej;
  • Zarządzanie efektywnością placówki medycznej;
  • Rozliczenia z płatnikiem;
  • Umiejętności analityczne na potrzeby restrukturyzacji zarządzania rozwojem placówki;
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówce medycznej;
  • Zarządzanie informacją w placówce medycznej;
  • Zarządzanie kosztami w placówce medycznej;
  • Prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki za zdarzenia medyczne;
  • Prowadzenie dokumentacji medycznej;
  • Nowoczesne technologie medyczne;
  • Komunikacja w placówce medycznej;
  • Zarządzanie danymi w ochronie zdrowia;
  • Restrukturyzacja placówki medycznej;
  • Zarządzanie placówką całodobowej opieki;
  • Przywództwo i kierowanie instytucją pomocy społecznej;
  • Mediacje, negocjacje, rzecznictwo socjalne;
  • Zarządzenie i koordynacja lokalnymi usługami społecznymi;
  • Komunikacja i PR w pomocy społecznej;
  • Ekonomia społeczna i CSR;
  • Język angielski/niemiecki (branżowy);
  • Organizacja pracy w zespole;
  • Delegowanie zadań;
  • Metodologia superwizji i coachingu;
  • Radzenie sobie ze stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu ;
  • Praca w interdyscyplinarnym zespole;
  • Zarządzanie czasem;
  • Motywowanie pracowników;
  • Rozwiązywanie konfliktów;
  • Zastosowanie technologii w usługach społecznych;
  • Mediacje i negocjacje;
  • Trening umiejętności społecznych wg metodyki prof; A; Goldsteina z praktyką i superwizją;
  • Kontrola zarządcza;
  • Komunikacja interpersonalna z pacjentem i w pracy zespołowej;
  • PR w pracy społecznej;
  • Creative thinking;
  • Warsztat budowania relacji i kooperacji ponadsektorowej;
  • Podstawowe umiejętności interpersonalne i dotyczące form pomocy psychologicznej;
  • Kompetencje cyfrowe w zakresie zdalnego udzielania świadczenia zdrowotnego
  • Kompetencje w zakresie znajomości otoczenia systemowo-prawnego w ochronie zdrowia
  •  Znajomość, rozumienie i właściwe stosowanie przepisów prawnych w ochronie zdrowia
  • Organizacja pracy własnej i podległych sobie pracowników
  • Pozyskiwanie badań naukowych i ich efektywnego wykorzystania w praktyce zarządczej
  • Kompetencje cyfrowe w zakresie wdrażania i stosowania technologii informatycznych w placówce medycznej
  • Radzenie sobie ze stresem i stresogennymi warunkami działania oraz właściwe rozpoznawanie stresu wśród pracowników
  • Zarządzanie kryzysowe
  • Asystent osoby niesamodzielnej – pomoc i organizowanie wsparcia (studia podyplomowe)
  • Organizator usług socjalnych – studia podyplomowe
  • Asystent osoby w kryzysie bezdomności – studia podyplomowe
  • Zarządzanie niepubliczną placówką całodobowej opieki w sposób zdeinstytucjonalizowany – studia podyplomowe
  • Menadżer opiekuna rodzinnego osoby niepełnosprawnej i niesamodzielnej
  • Menager/ Koordynator usług społecznych i świadczeń socjalnych
  • Koordynator konferencji grupy rodzinnej (family grup conference) – studia podyplomowe
  • Asystent osoby opuszczającej pieczę zastępczą – studia podyplomowe
  • Nowoczesne technologie medyczne w stomatologii
  • Nowoczesne metody fizjoterapii
  • Badanie i prowadzenie fizjoterapii funkcjonalnej w uszkodzeniach stawu kolanowego
  • Diagnozownie ortopedyczne w fizjoterapii - testy kliniczne
  • Prowadzeni fizjoterapii w nietrzymaniu moczu i stolca oraz w obniżeniu narządów miednicy mniejszej
  • Leczenie periodontologiczne w różnych dziedzinach stomatologii
  • Leczenie kanałowe pod mikroskopem - powiększenie, izolacja, dostęp, opracowanie maszynowe, irygacja, wypełnienie
  • Wykonywanie manipulacji krótkodźwigniowych HVLA
  • Wykonywanie pinopresury
  • Zastosowanie nowoczesnych technologii medycznych w implantologii
  • Zastosowanie nowoczesnych technologii medycznych w endodoncji
  • Zastosowanie nowoczesnych technologii medycznych w pracy lekarza
  • Zastosowanie nowoczesnych technologii medycznych w pracy pielęgniarki
  • Opiekowanie się pacjentem chorym przewlekle
  • Wykonywane mezoterapii igłowej z anatomią i neurofizjologią skóry
  • Suche igłowanie – medyczna akupunktura

Tematy szkoleń oferowane dla sektora motoryzacji z uwzględnieniem elektromobilności

  • Mentor w branży motoryzacyjnej;
  • Instruktor praktycznej nauki zawodu (kwalifikacje wymienione w §10 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu Dz.U. 2019 poz. 391);
  • Utrzymanie ruchu (specjalista utrzymania ruchu);
  • Operator CNC (w zakresie tworzenia narzędzi i matryc);
  • Lakiernictwo (lakiernik);
  • Operator linii montażowej/produkcyjnej;
  • Specjalista ds. planowania gospodarki materiałowej;
  • Technologia produkcji/oprzyrządowania (Technolog produkcji/oprzyrządowania);
  • Obsługa projektów B+R;
  • Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D;
  • Projektowanie i rozwój produktu;
  • Szlifierz narzędziowy;

Dodatkowe materiały

Wsparcie ikona

Sektor finansowy
MDDP spółka akcyjna Akademia Biznesu sp. k.

ul. Aleja Jana Pawła II 25, 00-854 Warszawa

Telefon: 22 162 78 25

E-mail: biuro@akademia-kompetencji.com.pl

www.akademia-kompetencji.com.pl

Wsparcie ikona

Sektor budowlany
KDK Info Sp. z o.o.

ul. Aleja Jana Pawła II 25, 00-854 Warszawa

Telefon: 501 815 636

E-mail: biuro@akademiabudowlana.com.pl

www.akademiabudowlana.com.pl

Wsparcie ikona

Sektor turystyki
Polska Izba Turystyki

ul. Marszałkowska 9/16 lok. 29, 00-626 Warszawa

Telefon: 22 826 55 36

E-mail: biuro@pit.org.pl

www.pit.org.pl

Znajdź Operatora

Komunikaty

Spis treści

Pomoc