Zielone rekomendacje – oferta dla operatorów

COM_QUESTIONS_ITEMS_GRANT_QUESTIONS_INTROTEXT

COM_QUESTIONS_ITEMS_GRANT_READMORE

Filtry
You are viewing 49 items out of 49
Answer
Pytanie #11936 Kopiuj link

Kwota 1 116 zł to koszt rekrutacji za przedsiębiorstwo. Przy czym należy mieć na uwadze, że jest to maksymalna kwota rynkowa (brutto), przy ponoszeniu której należy kierować się racjonalnością i efektywnością kosztów. Warunki kwalifikowania wydatku na etapie oceny projektów zostały wskazane w Zestawieniu standardów i cen rynkowych w zakresie wydatków w ramach naboru „Zielone rekomendacje”, stanowiącym załącznik nr 12 do RWP.

Answer
Pytanie #11935 Kopiuj link

Tak, tematyka usług rozwojowych dla przedsiębiorców w projekcie ma być zgodna z załącznikiem nr 14 do Regulaminu konkursu tj. Zielone kompetencje/kwalifikacje rekomendowane przez RPK. W budżecie projektu należy również założyć realizację usług rozwojowych wynikających z rekomendacji SRK (Sektorowych rad ds. kompetencji) – odpowiednio zadanie 2 i 3 (zgodnie z podrozdziałem 5.5 RWP). Rekomendacje SRK będą przydzielane poszczególnym Beneficjentom na etapie wdrażania projektów zgodnie z listą rankingową oceny projektów.

W przypadku, gdy na etapie realizacji projektu zostanie dokonana aktualizacja rekomendacji SRK lub RPK, wówczas Beneficjent będzie zobowiązany do realizacji wsparcia na rzecz pracowników lub pracownic przedsiębiorców zgodnego z aktualną rekomendacją. Aktualizacja rekomendacji zostanie przekazana Beneficjentowi przez PARP niezwłocznie po uchwaleniu przez SRK lub RPK.

Answer
Pytanie #11934 Kopiuj link

Warunkiem udzielenia wsparcia na usługi szkoleniowe jest wniesienie przez przedsiębiorcę wkładu własnego w wysokości co najmniej 20% kosztów usługi szkoleniowej w postaci:

  • opłaty

lub

  • kosztów wynagrodzeń uczestników/uczestniczek szkoleń.

W przypadku wnoszenia wkładu własnego w postaci kosztów wynagrodzeń uczestników/uczestniczek szkoleń usługa szkoleniowa realizowana jest w godzinach pracy uczestników/uczestniczek tej usługi, a koszt wynagrodzenia ponosi przedsiębiorca/przedsiębiorczyni. Niedopuszczalna jest wniesienie wkładu własnego w postaci kosztów wynagrodzeń uczestników/-ek szkoleń w przypadku usług rozwojowych w formie szkoleń realizowanych poza godzinami pracy uczestników/uczestniczek danej formy wsparcia oraz usług rozwojowych w formie doradztwa.

Należy mieć również na uwadze, że wydatki na wynagrodzenia nie mogą przekroczyć wysokości wkładu własnego wnoszonego przez przedsiębiorcę.

Wszelkie informacje dotyczące wyliczania wkładu własnego w postaci kosztów wynagrodzeń znajdują się w podrozdziale 5.6 Wkład własny w projekcie RWP.

Answer
Pytanie #11933 Kopiuj link

Zgodnie z opisem i uzasadnieniem kryterium premiującego nr 3 pod pojęciem projektu operatorskiego rozumie się projekt polegający na dystrybucji środków EFS przeznaczonych na wspieranie rozwoju umiejętności / kompetencji / kwalifikacji pracodawców i ich pracowników, oparty na podejściu popytowym z wykorzystaniem Bazy Usług Rozwojowych.

W związku z powyższym podmiotowi, który realizował projekt operatorski oparty na podejściu popytowym ale nie za pośrednictwem BUR nie zostaną przyznane dodatkowe punkty.

Answer
Pytanie #11932 Kopiuj link

Zgodnie z zapisami Regulaminu Wyboru Projektów (RWP): „Wnioskodawca jest zobowiązany uwzględnić w budżecie projektu wkład własny wnoszony przez przedsiębiorców zarówno w postaci opłaty, jak i w postaci kosztów wynagrodzeń pracowników uczestniczących w usługach szkoleniowych”. W następujących przypadkach jedyną dopuszczalną formą wniesienia wkładu własnego jest wkład własny w postaci opłaty:

  • usługa rozwojowa w formie szkoleń realizowanych poza godzinami pracy uczestników/uczestniczek danej formy wsparcia,
  • usługa rozwojowa w formie doradztwa.

Poniżej przedstawiamy przykładową konstrukcję budżetu pod kątem zadania dotyczącego usług rozwojowych, gdzie wnioskodawca założył – zgodnie z wymaganiami regulaminu konkursu – wkład w wynagrodzeniu i w opłacie. W takiej sytuacji niezbędne są 3 pozycje w rozbiciu wskazanym w ww. przykładzie.

  • Koszt usług rozwojowych z wkładem w postaci opłaty - 1000 zł (w tym dofinansowanie 800 zł)
  • Koszt usług szkoleniowych z wkładem w postaci wynagrodzeń - 1000 zł (w tym dofinansowanie 1000 zł)
  • Wkład własny w postaci wynagrodzeń uczestników usług szkoleniowych – 250 zł (w tym dofinansowanie 0 zł).

Podobna konstrukcja budżetu obowiązywała również w POWER. Proszę pamiętać, że operator sprawozdaje pomoc de minimis, natomiast IP sprawozdaje wydatki objęte pomocą de minimis, dlatego w budżecie należy zaznaczyć pomoc de minimis dla wszystkich trzech pozycji.

Answer
Pytanie #11931 Kopiuj link

Powyższe kryterium ma na celu wskazanie, czy wnioskodawca i partnerzy (o ile dotyczy) są zdolni do zapewnienia płynnej obsługi finansowej projektu. Wymóg spełniania powyższego kryterium nie dotyczy jednostek sektora finansów publicznych (jsfp). W przypadku tego beneficjenta kryterium obrotu nie jest badane. Podobnie kryterium to nie jest badane w przypadku projektów partnerskich, w których jsfp występują jako wnioskodawca (lider). Jeśli w projekcie lidera spoza sektora finansów publicznych występuje partner – jsfp, wówczas badany jest łączny obrót wszystkich podmiotów wchodzących w skład partnerstwa nie będących jsfp.

Ocena potencjału finansowego dokonywana jest w kontekście planowanych średniorocznych wydatków w projekcie (zgodnie z budżetem projektu). Polega ona na porównaniu łącznego obrotu wnioskodawcy oraz partnerów (jeśli dotyczy) za wybrany przez wnioskodawcę z trzech ostatnich lat rok obrotowy lub zamknięty rok kalendarzowy z wydatków z rocznymi w projekcie. Obrót wnioskodawcy i partnerów (łącznie) nie może być niższy niż 75% średnich rocznych wydatków w ocenianym projekcie. Jeśli w projekcie lidera spoza sektora finansów publicznych występuje partner – jsfp, wówczas do średniorocznych wydatków w projekcie (zgodnie z budżetem projektu) nie wlicza się wydatków partnera – jsfp.

Na tej podstawie sprawdzane będzie, czy wnioskodawca/partnerzy posiada/posiadają potencjał pozwalający realizować projekt w ramach założonego budżetu oraz bezproblemowe rozliczanie projektu.

Answer
Pytanie #11926 Kopiuj link

Tak, kwota 1 116 zł to koszt rekrutacji za przedsiębiorstwo a kwota 353 zł to koszt rekrutacji na pracownicę albo pracownika przedsiębiorstw. Przy czym należy mieć na uwadze, że są to maksymalne kwoty rynkowe, przy ponoszeniu których należy kierować się racjonalnością i efektywnością. Warunki kwalifikowania wydatku na etapie oceny projektów zostały wskazane w Zestawieniu standardów i cen rynkowych w zakresie wydatków w ramach naboru „Zielone rekomendacje”, stanowiącym załącznik nr 12 do RWP. 

Answer
Pytanie #11925 Kopiuj link

Zgodnie z kryterium nr 2 Budżet projektu na etapie składania wniosku o dofinansowanie projektu wynosi nie mniej niż 9 259 259,33 zł oraz nie więcej niż 15 873 016  zł, przy założeniu, że średni koszt wsparcia w ramach projektu na osobę  nie może przekroczyć 16 891 zł. Informujemy, że kwota 16 891 zł jest uśrednionym kosztem wsparcia na jedną osobę i będzie uzależniona od wybranych w projekcie usług rozwojowych. Jednocześnie zachęcamy do składania wniosków o dofinansowanie, w których budżet projektu będzie wyższy niż 9 259 259,33 zł. 

Answer
Pytanie #11924 Kopiuj link

Przez określenie budżetu projektu należy rozumieć kwotę kwalifikowalną.

Answer
Pytanie #11923 Kopiuj link

W ww. kryteriach można wymienić 3 różne projekty, w których Wnioskodawca lub partner był partnerem realizowanych projektów. Powyższe kryteria mają bowiem na celu wybranie podmiotów, które posiadają doświadczenie w realizacji projektów, zgodnie z zapisami w poszczególnych kryteriach.  Niemniej jednak ostateczna ocena będzie zależeć od osób oceniających wniosek. Zgodnie z opisem i uzasadnieniem przedmiotowych kryteriów będą one oceniane na podstawie treści wniosku o dofinansowanie oraz dokumentów potwierdzających informacje, o których mowa w kryteriach (np. referencji, kopii sprawozdania końcowego lub końcowego wniosku o płatność – dopuszcza się możliwość złożenia niezatwierdzonego sprawozdania/wniosku).

W przypadku kryterium premiującego nr 3 należy dodatkowo mieć na uwadze, iż projekt, o którym mowa w kryterium dostępu nr 5 nie może być wykazany w przedmiotowym kryterium premiującym. Natomiast w przypadku kryterium premiującym nr 4 projekt, o którym mowa w kryterium dostępu nr 5 oraz kryterium premiującym nr 3, nie może być wykazany w przedmiotowym kryterium premiującym.

Answer
Pytanie #11922 Kopiuj link

Kryterium premiujące nr 3 tj. Wnioskodawca lub partner w okresie 5 lat przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie projektu zrealizował co najmniej jeden projekt operatorski ma na celu wybranie podmiotu, który posiada doświadczenie w realizacji projektu operatorskiego. Zatem kryterium to może zostać również spełnione w sytuacji gdy podmiot zrealizował projekt operatorski jako partner. Niemniej jednak ostateczna ocena będzie zależeć od osób oceniających wniosek. Zgodnie z opisem i uzasadnieniem przedmiotowego kryterium będzie oceniane na podstawie treści wniosku o dofinansowanie oraz dokumentów potwierdzających informacje, o których mowa w kryterium (np. referencji, kopii sprawozdania końcowego lub końcowego wniosku o płatność – dopuszcza się możliwość złożenia niezatwierdzonego sprawozdania/wniosku).

Answer
Pytanie #11921 Kopiuj link

Monitorowanie powyższego wskaźnika nie jest obowiązkowe. Niemniej jednak Wnioskodawca może określić własne wskaźniki realizacji projektu zgodnie z jego specyfiką. Nie ma zatem przeciwskazań do ustanowienia wskaźnika dot. liczby przedsiębiorstw w szczególności z uwagi na ocenę rozpoznania przez wnioskodawcę np. grupy docelowej, która weźmie udział w projekcie.

Answer
Pytanie #11920 Kopiuj link

Przedmiotowe kryterium zostanie uznane za spełnione, jeśli wsparcie w postaci pomocy de minimis zostało udzielone min. 50 przedsiębiorcom w ramach jednego projektu.

Kryterium ma na celu wybór projektu, którego wnioskodawca lub partner posiada doświadczenie w realizacji jednego projektu, w ramach którego udzielana była przedsiębiorcom pomoc de minimis. Przez projekt należy rozumieć przedsięwzięcie o charakterze jednorazowym składające się z zestawu powiązanych ze sobą zadań, podejmowane dla osiągnięcia z góry określonych celów, posiadające określony budżet.

Answer
Pytanie #11905 Kopiuj link

Podatek VAT od wydatków w projekcie, którego łączny koszt jest mniejszy niż 5 mln EUR (włączając VAT), jest kwalifikowalny zgodnie z Podrozdziałem 3.5 Wytycznych kwalifikowalności i pkt 1.7 Zasad finansowania Programu FERS. W przypadku projektów o wartości mniejszej niż 5 mln EUR kwalifikowalność podatku VAT nie jest badana, a sam podatek VAT jest wydatkiem kwalifikowalnym, dlatego budżet takiego projektu powinien być przedstawiany wg wartości brutto.

Answer
Pytanie #11904 Kopiuj link

Przedmiotem dofinansowania mogą być wyłącznie projekty ogólnopolskie.

Answer
Pytanie #11903 Kopiuj link

Pomoc finansowa udzielana w ramach Projektu przedsiębiorcom stanowi pomoc de minimis dla tych przedsiębiorców i jest udzielana zgodnie z Rozporządzeniem PARP.

Answer
Pytanie #11902 Kopiuj link

Baza Usług Rozwojowych (BUR) oznacza internetowy rejestr usług rozwojowych prowadzony w formie systemu teleinformatycznego przez Administratora BUR.  Baza w szczególności umożliwia prowadzenie, na podstawie art. 6aa ust. 1 ustawy o PARP, rejestru podmiotów (dostawców usług) zapewniających należyte świadczenie usług rozwojowych, współfinansowanych ze środków publicznych. Szczegółowe zasady funkcjonowania bazy określa rozporządzenie Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe (Dz. U. poz. 1686). 

Answer
Pytanie #11901 Kopiuj link

Beneficjent wykorzystuje Bazę Usług Rozwojowych w celu realizacji zadań związanych z projektem, w tym:

  • nadaje i wpisuje do Bazy indywidualny numer identyfikacji (numer ID wsparcia) przypisany do danej umowy/pomocy;
  • przeprowadza weryfikację danych w Kartach Usług oraz sprawdzenie stanu faktycznego realizacji usługi rozwojowej, w której uczestniczą odbiorcy wsparcia otrzymanego w ramach projektu, w miejscu jej świadczenia (wizyta monitoringowa);
  • przyjmuje zgłoszenia o zastrzeżeniach, nadużyciach i uchybieniach związanych z realizacją usługi rozwojowej, w tym tych wynikających ze sprawdzenia stanu faktycznego realizacji usługi oraz weryfikacji danych w Kartach Usług i przekazuje zbiorcze informacje na ich temat do PARP, nie rzadziej niż raz w miesiącu;
  • wnioskuje do PARP o nadanie/zmianę uprawnień, o których mowa w załączniku nr 12 do umowy dla osoby upoważnionej do pełnienia funkcji Administratora Regionalnego;
  • wnioskuje do PARP o nadanie/zmianę uprawnień do modułu raportowego Jasperserver, którego wzór stanowi załącznik nr 12 do umowy;
  • przekazuje do PARP informacje, zgodnie z załącznikiem 13 do umowy, o zaprzestaniu pełnienia funkcji Administratora Regionalnego przez osobę zgłoszoną wcześniej do PARP; przekazanie informacji winno nastąpić niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu pięciu dni roboczych od zaprzestania pełnienia tej funkcji przez tę osobę;
  • nadaje uprawnienia innym użytkownikom systemu BUR w zakresie nie większym niż swoje uprawnienia;
  • monitoruje i na bieżąco aktualizuje poziom uprawnień przyznanych innym osobom;
  • uczestniczy w promowaniu informacji nt. Bazy w zakresie niezbędnym do realizacji projektu;
  • przestrzega zasad wynikających z Regulaminu Bazy.

Answer
Pytanie #11900 Kopiuj link

Z dniem zawarcia umowy Administrator Bazy udostępni Beneficjentowi (na jego wniosek) funkcjonalności BUR na poziomie Administratora Regionalnego, umożliwiające mu administrowanie BUR w zakresie niezbędnym do realizacji umowy. Zakres udostępnionych funkcjonalności został w określony w Załączniku nr 19 do umowy. Wzór wniosku o nadanie/zmianę uprawnień Administratora Regionalnego w Bazie Usług Rozwojowych stanowi załącznik nr 12 do umowy.

Answer
Pytanie #11899 Kopiuj link

Zabezpieczeniem należytego wykonania zobowiązań wynikających z umowy jest weksel in blanco, składany przed wypłatą pierwszej transzy dofinansowania, nie później niż w terminie 15 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, opatrzony klauzulą „nie na zlecenie” z podpisem notarialnie poświadczonym wraz z wypełnioną deklaracją wystawcy weksla in blanco, których wzór stanowi załącznik nr 17 do umowy.

W przypadku, gdy wartość zaliczek przekracza limit określony w § 5 ust. 2 pkt 1 lub § 5 ust. 4 pkt 2 Rozporządzenia w sprawie zaliczek Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 21 września 2022 r. w sprawie zaliczek w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich (Dz. U. z 2022 r. poz. 2055), Beneficjent przed wypłatą pierwszej transzy dofinansowania, nie później niż w terminie 15 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, ustanawia zabezpieczenie w wysokości nie mniejszej niż równowartość najwyższej transzy zaliczki w ramach Projektu. Powyższe zabezpieczenie ustanawiane jest w jednej albo kilku z form wybranych przez Instytucję Pośredniczącą spośród form określonych w § 5 ust. 3 ww. rozporządzenia w sprawie zaliczek.

Answer
Pytanie #11898 Kopiuj link

Beneficjent przedkłada wniosek o płatność oraz dokumenty niezbędne do rozliczenia projektu za pośrednictwem CST2021, chyba że z przyczyn technicznych nie jest to możliwe. W takim przypadku stosuje się § 18 ust. 8 Umowy.

Answer
Pytanie #11897 Kopiuj link

Beneficjent składa pierwszy wniosek o płatność będący podstawą wypłaty pierwszej transzy dofinansowania w terminie do 10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy (pod warunkiem, że rozpoczęła się realizacja projektu) albo w terminie do 10 dni roboczych od dnia rozpoczęcia realizacji projektu (pod warunkiem, że została zawarta umowa).

Answer
Pytanie #11895 Kopiuj link

Nabór wniosków zamykany jest 16 października 2024 r., godz. 10.00.

Answer
Pytanie #11896 Kopiuj link

Nabór wniosków zamykany jest 16 października 2024 r., godz. 10.00.

Answer
Pytanie #11894 Kopiuj link

Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć za pośrednictwem aplikacji SOWA EFS (System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych Europejski Fundusz Społeczny Plus) dostępnego na stronie internetowej pod adresem https://sowa2021.efs.gov.pl/.

Answer
Pytanie #11893 Kopiuj link

W przypadku realizacji projektu w partnerstwie liczba podmiotów wchodzących w jego skład nie przekracza 5 podmiotów (wnioskodawca i maksymalnie 4 partnerów) - zgodnie z kryterium dostępu nr 4.

Answer
Pytanie #11892 Kopiuj link

Dany podmiot może być wnioskodawcą lub partnerem wyłącznie w zakresie jednego projektu w ramach naboru.

Answer
Pytanie #11891 Kopiuj link

Pomoc finansowa udzielana w ramach projektu przedsiębiorcom stanowi pomoc de minimis dla tych przedsiębiorców i jest udzielana zgodnie z Rozporządzeniem PARP.

Answer
Pytanie #11890 Kopiuj link

Beneficjent zobowiązuje się do przechowywania dokumentacji związanej z realizacją projektu przez okres pięciu lat od dnia 31 grudnia roku, w którym został zatwierdzony końcowy wniosek o płatność w ramach projektu. Bieg terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym, zostaje zawieszony w przypadku wszczęcia postępowania administracyjnego lub sądowego dotyczącego wydatków rozliczonych w projekcie albo na uzasadniony wniosek Komisji Europejskiej, o czym Beneficjent jest informowany pisemnie lub za pomocą CST2021. Dokumenty dotyczące pomocy de minimis udzielanej przedsiębiorcom Beneficjent zobowiązuje się przechowywać przez 10 lat, licząc od dnia jej udzielenia.

Answer
Pytanie #11889 Kopiuj link

Beneficjent zobowiązuje się do wykorzystywania CST2021 w procesie rozliczania projektu oraz komunikowania się z Instytucją Pośredniczącą. Wykorzystanie CST2021 obejmuje co najmniej przesyłanie:

  • wniosków o płatność; 
  • dokumentów potwierdzających kwalifikowalność wydatków ponoszonych w ramach projektu i wykazywanych we wnioskach o płatność; 
  • danych uczestników projektu i podmiotów obejmowanych wsparciem; 
  • harmonogramu płatności; 
  • informacji o zamówieniach publicznych o wartości równej lub wyższej niż progi unijne w rozumieniu art. 3 ustawy Pzp; 
  • innych dokumentów związanych z realizacją projektu, w tym niezbędnych do przeprowadzenia kontroli projektu oraz wymiany dokumentacji pokontrolnej.

Przekazanie drogą elektroniczną dokumentów, o których mowa w pkt 2, 3, 5 i 6, nie zdejmuje z Beneficjenta i Partnerów obowiązku przechowywania oryginałów dokumentów i ich udostępniania podczas kontroli na miejscu.

Answer
Pytanie #11888 Kopiuj link

Dofinansowanie jest wypłacane w formie zaliczki w transzach, których wysokość jest określona w harmonogramie płatności stanowiącym załącznik nr 6 do umowy z zastrzeżeniem ust. 4 i § 11. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dofinansowanie może być wypłacane jako zwrot wydatków poniesionych przez Beneficjenta lub partnerów.

Answer
Pytanie #11887 Kopiuj link

Beneficjent oraz Partnerzy ma/mają prawo do ponoszenia wydatków po okresie realizacji Projektu, jednak nie dłużej niż do 31 grudnia 2029 r., pod warunkiem że wydatki te dotyczą okresu realizacji Projektu oraz zostaną uwzględnione w końcowym wniosku o płatność.

Answer
Pytanie #11886 Kopiuj link

Okres realizacji projektu nie przekracza 36 miesięcy, przy czym projekt rozpoczyna się nie później niż 1 lutego 2025 r.

Answer
Pytanie #11885 Kopiuj link

W przypadku realizacji projektu w partnerstwie liczba podmiotów wchodzących w jego skład nie przekracza 5 podmiotów (wnioskodawca i maksymalnie 4 partnerów)  - zgodnie z kryterium dostępu nr 3.

Answer
Pytanie #11884 Kopiuj link

Budżet projektu na etapie składania wniosku o dofinansowanie projektu wynosi nie mniej niż 9 259 259,33 zł oraz nie więcej niż 15 873 016 zł, przy założeniu, że średni koszt wsparcia w ramach projektu na osobę nie może przekroczyć 16 891 zł – zgodnie z kryterium dostępu nr 2.

Answer
Pytanie #11883 Kopiuj link

Grupę docelową naboru stanowią przedsiębiorcy i ich pracownicy lub pracownice z mikro, małych , średnich  oraz dużych przedsiębiorstw przy czym pracownicy lub pracownice dużych przedsiębiorstw nie mogą stanowić więcej niż 40% osób objętych wsparciem w projekcie. 

Answer
Pytanie #11882 Kopiuj link

Wnioski można składać od 2 października 2024 r., godz. 00.00 do 16 października 2024 r., godz. 10.00.

Answer
Pytanie #11881 Kopiuj link

Dofinansowanie można przeznaczyć na:

  • rekrutację przedsiębiorców do projektu,
  • pomoc w wyborze usług rozwojowych z Bazy Usług Rozwojowych (BUR) odpowiadających na zidentyfikowane przez przedsiębiorcę potrzeby i zgodnych z opisem rekomendacji w zakresie zielonych kompetencji,
  • refundację kosztów usług rozwojowych zakupionych przez przedsiębiorców za pośrednictwem BUR,
  • monitoring usług rozwojowych.

Answer
Pytanie #11880 Kopiuj link

Na wartość projektu składają się: wartość dofinansowania i wkład własny Beneficjenta, który zapewniany zostanie obowiązkowo przez przedsiębiorstwa uczestniczące w projekcie i nie będzie mniejszy niż 20% kosztów usług rozwojowych.

Answer
Pytanie #11879 Kopiuj link

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu wynosi 90% wartości kosztów kwalifikowalnych projektu. Wnioskodawca zobowiązany jest do zapewnienia wkładu własnego w wysokości co najmniej 10% wartości kosztów kwalifikowanych projektu. Wkład własny może być wnoszony wyłącznie przez przedsiębiorców biorących udział w usługach. 

Answer
Pytanie #11878 Kopiuj link

Wnioski można składać wspólnie z partnerami wnoszącymi do projektu zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne lub finansowe. W przypadku realizacji projektu w partnerstwie liczba podmiotów wchodzących w jego skład nie może przekroczyć 5 podmiotów (wnioskodawca i maksymalnie 4 partnerów).

Answer
Pytanie #11877 Kopiuj link

  • przedsiębiorcy/przedsiębiorczynie;
  • podmioty działające na rzecz rozwoju gospodarczego;
  • podmioty działające na rzecz zatrudnienia, rozwoju kapitału ludzkiego lub potencjału adaptacyjnego przedsiębiorców;
  • partnerzy społeczni i gospodarczy w rozumieniu ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2024 r. poz. 324, z późn. zm.);
  • organizacje pracodawców i organizacje związkowe, reprezentatywne w rozumieniu ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o Radzie Dialogu Społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2232, z późn. zm.);
  • podmioty, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, 2 i 4–8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.);
  • stowarzyszenia z udziałem jednostek samorządu terytorialnego.

Answer
Pytanie #11841 Kopiuj link

Wnioskodawca zobowiązany jest do monitorowania wszystkich wskaźników projektu wskazanych we wniosku o dofinansowanie, przy czym dodatkowo obligatoryjne jest wskazanie wartości wskaźnika w zakresie:

  • liczby pracowników dużych przedsiębiorstw objętych wsparciem w zakresie zielonej ekonomii;
  • liczby pracowników dużych przedsiębiorstw, którzy uzyskali kwalifikacje w zakresie zielonej ekonomii;
  • liczby zrealizowanych wizyt monitoringowych.

Answer
Pytanie #11840 Kopiuj link

Zgodnie z kryterium dostępu nr 6 "Wnioskodawca lub partner dysponuje systemem informatycznym wspierającym realizację projektu". W związku z tym zakup systemu informatycznego jest kosztem niekwalifikowalnym w ramach projektu.

Answer
Pytanie #11839 Kopiuj link

Wówczas należy dodać we wniosku o dofinansowanie oddzielny wskaźnik produktu potwierdzający posiadanie funkcjonującego systemu informatycznego wspierającego realizację projektu.

Answer
Pytanie #11838 Kopiuj link

Wnioskodawca w ramach przedmiotowego kryterium może uzyskać maksymalnie 6 punktów - 2 pkt za każde działanie tj. za każdą usługę doradczą lub szkoleniową z zakresu zielonej gospodarki. W przypadku jeśli Wnioskodawca wykaże 1 działanie otrzyma 2 punkty, jeśli 2 działania otrzyma 4 punkty, jeśli 3 działania otrzyma 6 punktów. Kryterium to będzie oceniane na podstawie treści wniosku o dofinansowanie projektu oraz oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 9 do regulaminu wyboru projektów.

Answer
Pytanie #11837 Kopiuj link

Kryterium premiujące nr 2 tj. Wnioskodawca lub partner w okresie 3 lat przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie zrealizował dla przedsiębiorcy usługi doradcze lub szkoleniowe z zakresu zielonej gospodarki, ma na celu wybór podmiotu doświadczonego we współpracy z przedsiębiorcami przy realizacji działań w zakresie zielonej gospodarki. Zgodnie z uzasadnieniem kryterium pod pojęciem działania rozumie się każdą usługę doradczą lub szkoleniową z zakresu zielonej gospodarki. Kryterium zostanie spełnione, jeżeli Wnioskodawca wykaże, iż zrealizował dla przedsiębiorcy usługi doradcze lub szkoleniowe z zakresu zielonej gospodarki. Udzielanie dofinansowania przez Wnioskodawcę na realizację usług doradczych lub szkoleniowych nie oznacza, iż on te usługi zrealizował, w związku z powyższym w takiej sytuacji kryterium nie zostanie spełnione – Wnioskodawca otrzyma 0 pkt.

Answer
Pytanie #11825 Kopiuj link

Nie jest planowana organizacja spotkania informacyjnego. Zapraszamy do zadawania pytań poprzez stronę konkursu oraz kontaktu w ramach dyżuru eksperta.

Answer
Pytanie #11824 Kopiuj link

Kryterium dostępu nr 5 tj. Wnioskodawca lub partner w okresie 5 lat przed terminem złożenia wniosku o dofinansowanie projektu zrealizował lub realizuje co najmniej jeden projekt finansowany ze środków publicznych, w ramach którego udzielił pomocy de minimis minimum 50 przedsiębiorcom ma na celu wybór projektu, którego wnioskodawca lub partner posiada doświadczenie w realizacji projektu, w ramach którego udzielana była przedsiębiorcom pomoc de minimis. W przypadku realizacji projektu w partnerstwie, doświadczenie może być wniesione przez jeden z podmiotów tworzących partnerstwo tj. nie ma wymogu posiadania ww. doświadczenia wyłącznie przez lidera/partnera wiodącego, dopuszczalne jest również spełnienie ww. kryterium przez partnera. Natomiast pkt 12 podrozdziału 5.8 Regulaminu konkursu odnosi się do udzielania pomocy de minimis w projekcie (etap realizacji projektu operatorskiego). Zgodnie z art. 30 ust. 2 ustawy wdrożeniowej, podmiotami udzielającymi pomocy de minimis są w szczególności Beneficjenci. Zatem do udzielania pomocy de minimis w ramach realizowanego projektu jest uprawniony wyłącznie lider/partner wiodący. Parter wiodący może upoważnić innego partnera do udzielania pomocy de minimis w ramach realizowanego projektu w imieniu partnera wiodącego. Dopuszczalne jest zatem taka sytuacja, iż kryterium dostępu nr 5 zostanie spełnione przez partnera, a na etapie realizacji projektu, lider/partner wiodący upoważni partnera do udzielania pomocy de minimis.

Brak wyników

Filters:

COM_CONTENT_FITLERS_CLOSE

COM_QUESTIONS_FILTERS_RTAGS_LABEL
Pomoc