Opis
Szczegóły wydarzenia
- Webinaria EEN
- Enterprise Europe Network
Spis treści
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to zmiana, która dotknie każdego przedsiębiorę w Polsce. Wielu przedsiębiorców wciąż bagatelizuje tę zmianę, licząc na to, że ich nie dotyczy lub że "jakoś to będzie". Tymczasem nieprzygotowanie się do KSeF może oznaczać poważne konsekwencje – od problemów z odliczeniem VAT, przez trudności z rozliczaniem kosztów, aż po chaos w obiegu dokumentów w firmie.
Jeżeli chcesz poznać rozwiązania najczęstszych problemów związanych z wejściem KSeF, zapraszamy do udziału w webinarium, które realizowane jest w ramach projektu Centrum Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Udział w wydarzeniach jest bezpłatny. Zapisz się, aby otrzymać powiadomienie.
Serdecznie zapraszamy!
Skorzystaj z innych bezpłatnych materiałów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej:
- artykuł „Kary umowne w pigułce”,
- bezpłatny kurs Akademii PARP „Podatek VAT w MŚP”,
- rozmowa z ekspertem „Redukcja etatów – czy zawsze musi oznaczać problemy”.
📍Szukasz sprawdzonych informacji o Krajowym Systemie e-Faktur? Sprawdź u źródła [tutaj]
Program
Program
Zapoznaj się z programem wydarzenia
Rejestracja uczestników i powitalna kawa
Powitanie i rozpoczęcie spotkania
Karolina Kazimierczak, Zastępca Dyrektora, Departament Rozwoju Startupów, PARP
BLOK I - Podstawowe zasady realizacji projektów
Zagadnienia związane z rozliczaniem projektu
Wanda Powałka, Ekspert, Departament Rozwoju Startupów, PARP
Zakres:
- Komunikacja w systemie CST2021,
- Terminy składania wniosków o płatność,
- Harmonogramy płatności,
- Rozliczanie zaliczek,
- Pierwsze wnioski o płatność – rodzaje wniosków i załączniki,
Jak zgłosić zmiany w projekcie?
Agnieszka Borowska - Galvani, Główny Specjalista, Departament Rozwoju Startupów, PARP
Zakres:
- Terminy zgłaszania zmian
- Zgłaszanie zmian w systemie CST2021
- Zmiany wymagające akceptacji PARP
- Zmiany wymagające poinformowania PARP
- Zmiany finansowe w projekcie
- Niedopuszczalne zmiany projektu
Przerwa kawowa
BLOK II - Rozliczanie wydatków w projektach
Koszty kwalifikowane i niekwalifikowane
Karolina Kazimierczak, Zastępca Dyrektora, departament Rozwoju Startupów, PARP
Zakres:
- Zasady z Wytycznych kwalifikowalności
- Kategorie wydatków w konkursie: koszty bezpośrednie
- Zasady rozliczenia kosztów pośrednich
Jak zatrudnić i rozliczyć personel projektu?
Karolina Kazimierczak, Zastępca Dyrektora, Departament Rozwoju Startupów, PARP
Zakres:
- Zasady angażowania personelu,
- Ograniczenia wynikające z limitu 276 h,
- Baza personelu w CST2021,
- Dokumentacja do rozliczenia wydatków na wynagrodzenia
Dokonywanie zakupów w projekcie
Karolina Kazimierczak, Zastępca Dyrektora, Departament Rozwoju Startupów, PARP
Zakres:
- Zamówienia w projekcie [łączenie zamówień, publikowanie w bazie konkurencyjności]
- Zasady rozliczeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych [dokumentacja rzeczowa i finansowa]
- Zasady rozliczeń zakupu usług w projekcie [dokumentacja rzeczowa i finansowa]
- Zasady rozliczeń zakupu surowców lub materiałów do testowania lub produkcji [dokumentacja rzeczowa i finansowa]
- Najczęstsze błędy w rozliczeniach wydatków
Lunch
BLOK III - Dodatkowe obowiązki wynikające z realizacji projektu
Obowiązki informacyjno – promocyjne
Agnieszka Topolska, Główny Specjalista, Departament Komunikacji i Marketingu, PARP
Zakres:
- Prawidłowe oznakowanie projektów
- Oznakowanie strony www
- Dokumentowanie działań informacyjno-promocyjnych
Obowiązki związane z kontrolą projektu na miejscu jego realizacji
Karolina Kazimierczak, Zastępca Dyrektora, Departament Rozwoju Startupów, PARP
Zakres:
- zasady przebiegu kontroli,
- zakres i sposób przygotowania,
- prawa i obowiązki kontrolowanego,
- dokumenty kontroli,
- najczęstsze uchybienia i nieprawidłowości
BLOK IV - Pytania i odpowiedzi
Sesja pytań i odpowiedzi /networking