Metodyka identyfikacji projektów do komercjalizacji na wyższych uczelniach

Bądź na bieżąco

Podaj e-mail by pobrać raport

Metodyka identyfikacji projektów do komercjalizacji na wyższych uczelniach

PDF Pobierz

Publikacja jest poświęcona rozwiązaniu jednego z podstawowych problemów w komercjalizacji wiedzy i technologii związanego z identyfikacją nowych rozwiązań technologicznych i organizacyjnych posiadających potencjał rynkowy. Fakt, że OI w niewielkim stopniu uczestniczą w procesach komercjalizacji jest między innymi wynikiem braku wiedzy i umiejętności w wyszukiwaniu i identyfikacji wiedzy o określonej wartości rynkowej wśród szeregu badań prowadzonych przez uczelnie wyższe. Do podstawowych elementów opracowania zaliczono: kształtowanie relacji pomiędzy ośrodkami innowacji a uczelniami, metodykę identyfikacji projektów o potencjale rynkowym, tworzenie narzędzi niezbędnych do prowadzenia efektywnych procesów komercjalizacyjnych, zasady organizacji współpracy z zespołami badawczymi, oraz procedury współdziałania w procesie komercjalizacji projektów uczelnianych. W instytucji naukowej droga do transferu technologii rozpoczyna się od identyfikacji innowacji.

Uczelnia musi stworzyć procedury umożliwiające zgłaszanie, wstępną ocenę i aplikowanie o ochronę prawną innowacji (np. patentową). Przyjmowanie tego typu wewnętrznych uregulowań jest powszechną praktyką w zagranicznych uczelniach, a coraz częściej również polskich jednostkach naukowych i jest istotne nie tylko z ich punktu widzenia, ale ma także duże znaczenie dla przedsiębiorców.

Co zawiera publikacja

1. Kształtowanie właściwych relacji przez Ośrodki Innowacji jako podstawa dostępu do informacji
2. Audyt technologiczny uczelni
3. „Wywiadowcy technologii” dla pozyskiwania projektów do komercjalizacji
4. Narzędzia niezbędne do prowadzenia efektywnych procesów komercjalizacyjnych

Pomoc