Identyfikacja instrumentów wsparcia dla rozwoju sektora komunikacji marketingowej

Bądź na bieżąco

Podaj e-mail by pobrać raport

Identyfikacja instrumentów wsparcia dla rozwoju sektora komunikacji marketingowej

PDF Pobierz

Tym razem opisaliśmy w nim sektor komunikacji marketingowej, w tym jego bieżącą sytuację wywołaną pandemią i perspektywy powrotu do stanu sprzed pandemii. Prezentujemy instrumenty wsparcia dla rozwoju sektora w kilku wybranych państwach europejskich – Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji – czyli krajach, w których pracuje największa liczba osób w tym sektorze w UE-28. Polska w tym zestawieniu znajduje się na 5 miejscu, ale na 8, jeśli liczyć obroty w sektorze. Pokazujemy też, jakie kwalifikacje w najbliższej przyszłości nabierają znaczenia dla sektora i jakie procesy mają na to wpływ oraz dobre praktyki organizacji sektorowych z zagranicy, jak np. we Francji opisanie 20 stanowisk w sektorze reklamy cyfrowej, co ułatwia rekrutację na te stanowiska i pozwala dopasowywać kształcenie.

Przyszłość sektora komunikacji marketingowej opiera się przede wszystkim na cyfrowym rozwoju społeczeństw. Marketing cyfrowy i to co z nim związane (jak np. sztuczna inteligencja, deep learning) będą stanowić ważną część dla kwalifikacji wymaganych w sektorze. Znaczenia będą też nabierać umiejętności tworzenia indywidualnego podejścia do odbiorców przekazu, jak np. budowanie relacji emocjonalnych z klientem – tak trudne do zastąpienia przez komputery, społeczna odpowiedzialność biznesu, umiejętność dostosowania się do zmieniającego się otoczenia – zmiany w przepisach prawa, radzenie sobie z dezinformacją (fake newsami), zmiana nawyków konsumentów.

Co zawiera publikacja

  • Wstęp 
  • Sytuacja sektora komunikacji marketingowej w Polsce i w Europie
  • Ogólna charakterystyka sektora w Polsce
  • Ogólna charakterystyka sektora w wybranych krajach Europy
  • Uwarunkowania rozwoju sektora
  • Możliwości rozwojowe sektora
  • Wyzwania determinujące rozwój sektora
  • Ekonomiczne i organizacyjne instrumenty wsparcia rozwoju sektora
  • Podsumowanie
  • Bibliografia
Pomoc