Wstęp
Spis treści
Czy istnieje coś takiego jak moda internetowa? Oczywiście, że tak! Trendy w Internecie zmieniają się nieraz w mgnieniu oka. Jak zatem nadążyć za nowymi tendencjami w start-upach? Jak przygotować się do wejścia na rynek ze swoim pomysłem? Oto kilka przydatnych wskazówek.

- Przegląd wiadomości
Tak, to sprawa oczywista, jednak często pomijania. Wczytywanie się w internetowe newsy, wpisy blogerów czy statusy na portalach społecznościowych powinno stać się Twoim rytuałem. Jeśli zdarza Ci się pomijać to zajęcie lub brakuje Ci na nie czasu, postaraj się opracować system, który pozwoli Ci na codzienne otrzymywanie przefiltrowanych i cennych informacji z Twojej branży.
- Poza cztery ściany
Choć Twój biznes istnieje głównie w Internecie, najlepsze trendy pojawiają się w świecie realnym. Opuść zatem cztery ściany swojego biura i rozejrzyj się wokół. Szukaj inspiracji na ulicach oraz wśród ludzi, do których chcesz trafić i których chcesz przekonać do swoich produktów.
- Słuchanie też jest złotem
Wsłuchaj się w to, co mówią Twoi znajomi, rodzina czy wspólnicy. Czy nie wspominają oni o popularnym ostatnio portalu lub najnowszej mobilnej aplikacji? Kto wie, może najświeższe trendy są bliżej niż myślisz.
- Globalny punkt widzenia
To, co powstało w jednym punkcie świata, za chwilę dotrze na jego drugi koniec. Taka jest siła Internetu. Rozglądaj się zatem nie tylko na lokalnym rynku, ale zwracaj również uwagę na to, jakie start-upowe nowości pojawiają się w zagranicznych i odległych rejonach świata.
- Nie tylko mainstream
Każda potrzeba konsumencka ma swojego przeciwnika. Zastanów się czy Twój start-up mógłby być odpowiedzią na te mniej znane? Czy jesteś w stanie tylko podążać za swoją konkurencją? A może mógłbyś stworzyć coś zupełnie innego niż wszyscy?

- Na wykresie demografii
Jeśli chcesz, aby Twój start-up przysłużył się wielu pokoleniom, musisz być przygotowany na wprowadzenie do jego działalności koniecznych modyfikacji. Bowiem potrzeby nadchodzącego wyżu demograficznego będą zupełnie inne od tych, które spełniane są w okresie niżu. Warto zatem mieć świadomość nadchodzących zmian i być na tyle elastycznym, aby skutecznie i z łatwością zmieniać profil firmy.
- Eksperckie porady
Otrzymujesz zaproszenia na konferencje? W Twoim mieście odbywa się barcamp? Nie odmawiaj udziału! Właśnie takie wydarzenia powiedzą Ci najwięcej o start-upowej modzie. Porady i doświadczenie ekspertów stanowią najcenniejsze źródło wiedzy.
- Dodaj znajomego
Jeśli znalazłeś się już na konferencji, wykorzystaj dobrze czas przeznaczony na networking. Zdobywanie nowych kontaktów jest równie cenne jak poszerzanie horyzontów wiedzy. Nowe znajomości w branży i przyjacielskie relacje zapewnią ci źródło wielu nowinek zza kulis internetowego rynku.
- Monitoring bez szkody
Warto korzystać z dostępnych narzędzi do monitoringu sieci, np. Brand24 czy NewsPoint. Dzięki nim będziesz mógł skutecznie śledzić informacje pojawiające się Internecie w kontekście Twojej marki, produktu lub określonego tematu.
- Niespodziankom mówimy NIE
Wiadomo, że każda inwestycja niesie ze sobą mniejsze lub większe ryzyko. Nie daj się jednak zaskoczyć. Ufaj nie tylko otoczeniu, ale również swojej własnej intuicji, wiedzy i analizie. Twoje doświadczenia są równie cenne, jak porady specjalistów. Jeśli stworzysz z nich całość, znajdziesz się w posiadaniu prawdziwego kompendium wiedzy o lokalnym i światowym rynku start-upów.