Wstęp
Spis treści
Ministerstwo Finansów wydłuża termin przyjmowania zgłoszeń do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) do czasu usunięcia trudności informatycznych. O ich usunięciu i nowym terminie, do którego należy się rejestrować w CRBR, Resort Finansów będzie informować z wyprzedzeniem w osobnym komunikacie.
„Na podstawie art. 60 ust. 3 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu informujemy, że występują zakłócenia w funkcjonowaniu systemu teleinformatycznego obsługującego Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych. Część użytkowników ma trudności z wypełnieniem formularza. Pomimo utrudnień, jest możliwość rejestrowania się w CRBR. Wczoraj wpłynęło ok. 20 tys. zgłoszeń. W związku z tym oraz z planowanymi pracami serwisowymi dotyczącymi profilu zaufanego (więcej na stronie pz.gov.pl), do biegu terminów o których mowa w art. 60 ust. 1 ustawy, nie wlicza się czasu wystąpienia utrudnień.” – podało dziś Ministerstwo Finansów
Na temat obowiązkowych zgłoszeń do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych dowiesz się więcej z artykułu "W poszukiwaniu beneficjenta rzeczywistego".