Wstęp
Table of contents
Gościni ostatniej Konferencji BUR, wiceprezeska zarządu, dyrektorka obszaru szkoleń psychologii biznesu w GRUPIE ODITK Iwona Skiba odpowiedziała na pytania: Jakie są sposoby uczenia się, dlaczego warto po nie sięgać i co sprawia, że dzisiaj zmienia się proces uczenia?
Ekspertka stwierdziła, że zmiany zachodzące w ramach procesów uczenia wynikają z trzech rodzajów trendów: społecznych, technologicznych oraz tych związanych z personalizacją uczenia się.
Zaznaczyła także, że największym obecnym wyzwaniem szkoleniowców jest utrzymanie odpowiedniego poziomu zaangażowania i motywacji osób uczących się. Okazuje się, że ten cel można osiągnąć na różne sposoby, m.in. wykorzystując narzędzia wspomagające proces uczenia się, tj. grywalizacja. Polega ona na wykorzystaniu mechanizmów, które są znane z gier (np. punkty, poziomy, odznaki, rywalizacja) w kontekście niezwiązanym z grami, po to aby zwiększyć zaangażowanie uczestników szkolenia i pobudzić ich do nauki. Obok grywalizacji można wykorzystać także takie narzędzie jak testy psychometryczne, czyli zbiory zadań/pytań na postawie których można wnioskować o zdolnościach poznawczych lub osobowości uczestnika szkoleń.
W związku z powyższym, PARP wyciąga rękę do branży usług rozwojowych. Konkurs Usługi Rozwojowe 4.0 służy poprawie jakości usług świadczonych poprzez dofinansowanie zakupu licencji i szkoleń/doradztwa niezbędnych do wprowadzenia na rynek nowych usług. Konkurs jest skierowany do podmiotów zarejestrowanych w BUR, które świadczą usługi z dofinansowaniem. Maksymalna wartość dofinansowania w projekcie (refundacja) wynosi około 50 000,00 złotych.
Zapraszamy do obejrzenia nagrań z kolejnej części konferencji „Całkiem nowa bajka sektora usług rozwojowych #neurodydaktyka #wirtualnarzeczywistość #sztucznainteligencja”. Tym razem jest to część poświęcona narzędziom wspomagającym proces uczenia się.