Wstęp
Spis treści
Jednym z tematów tegorocznej konferencji była „Facylitacja jako nowy obszar pracy usług rozwojowych”, którą przedstawiła Iwona Sołtysińska – konsultantka organizacji, trenerka i coach.
Podczas wydarzenia nie zabrakło także inspiracji z obszaru budowania marki osobistej i sprzedaży siebie jako marki – o tym mówiła w swoim energetycznym power speechu Tina Sobocińska, założycielka HR4Future i HR Strategic Advisor.
Trudne słowo na F – facylitacja
Czym właściwie jest facylitacja?
To sposób prowadzenia pracy grupowej podczas spotkań, który wspiera osiąganie najlepszych rezultatów przy optymalnym wykorzystaniu czasu oraz maksymalnym wykorzystaniu potencjału uczestników. Aby facylitacja była skuteczna, potrzebne są: sprzyjające środowisko, poczucie sensu i zaufanie.
Kiedy warto ją stosować w firmie?
- Gdy zaangażowanie uczestników ma kluczowe znaczenie.
- Gdy nie ma jednego gotowego rozwiązania, a różnorodność perspektyw jest wartością.
- Gdy uczestnicy posiadają niezbędne kompetencje, by współtworzyć rozwiązania.
Rola trenera-facylitatora polega na zachowaniu neutralności wobec treści (czyli tego, co grupa wypracowuje), przy jednoczesnej dbałości o proces – o to, jak grupa pracuje i współdziała.
Obejrzyj nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=MvN2PdqBNQc&list=PLynE-SBIVdGok4i_4SXaOtKa9azKuH6oS&index=2
Marka własna i eksperckość
Jak budować markę osobistą i wzmacniać eksperckość – zarówno offline, jak i online? Oto najważniejsze wskazówki ekspertki:
- bądź spójna i profesjonalna,
- buduj i nazywaj swoją eksperckość – także w ujęciu międzynarodowym,
- korzystaj z okazji i chwytaj momenty,
- inspiruj, komentuj i dziel się własnym doświadczeniem,
- bądź dostępna dla innych i otaczaj się aspirującym towarzystwem,
- działaj pro publico bono – pokazuj, co jest dla Ciebie ważne poza biznesem,
- edukuj, wprowadzaj innowacje, doceniaj i celebruj.
Obejrzyj nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=kpsSw_TPmJI&list=PLynE-SBIVdGok4i_4SXaOtKa9azKuH6oS&index=1