Wdrożenie innowacyjnej technologii wtórnego zastosowania materiałów poprzez skuteczny recykling in situ przy budowie infrastruktury kolejowej.

Opis projektu

Wdrożenie innowacyjnej technologii wtórnego zastosowania materiałów poprzez skuteczny recykling in situ przy budowie infrastruktury kolejowej.
Nasza firma realizuje projekty technologiczne na potrzeby budownictwa drogowego i melioracyjnego. Wykonujemy m.in. przebudowę nasypów przy wiaduktach kolejowych, mostach oraz w miejscach trudno dostępnych. W trakcie przebudowy starych linii kolejowych jednym z głównych problemów jest dostosowanie istniejących budowli ziemnych i mostów do wymaganych parametrów bez konieczności ich rozbiórki. Projekt dotyczy wdrożenia ulepszonej usługi z zakresu przebudowy linii kolejowych z wykorzystaniem wyników własnych prac badawczo-rozwojowych nad stworzeniem innowacyjnej technologii wtórnego zastosowania materiałów poprzez skuteczny recykling in situ przy budowie infrastruktury kolejowej. Badania polegały na udowodnieniu hipotezy dotyczącej zastosowania w wykonywaniu elementów infrastruktury kolejowej in situ innowacyjnych technologii wykorzystywanych do tej pory w kamieniołomach i kopalniach. W wyniku badań opracowaliśmy nową metodę rozbiórki układów torowych i gospodarowania zebranym materiałem. W wyniku projektu rozwiązanie to zostanie wdrożone w skali krajowej. Realizacja inwestycji wiąże się z zakupem sprzętu: koparek gąsienicowych, łyżek przesiewających, łyżki kruszącej i wozideł, tworzących mobilny zestaw oczyszczający. Wdrożenie objętych projektem rozwiązań z użyciem tego zestawu zagwarantuje klientom skrócenie okresu trwania inwestycji, oszczędność czasu, nakładów sprzętu oraz znacząco obniży koszty towarzyszące utylizacji materiału z rozbiórki przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej wydajności. Z punktu widzenia inwestora te cechy sprawiają, iż inwestycja modernizacji staje się bardziej opłacalna, a oferta wykonawcy zyskuje na konkurencyjności na rynku usług budowlanych. Efektem realizacji projektu będzie także zmniejszenie emisji CO2 o 27,4 tony rocznie w wyniku ograniczenia zużycia paliwa, oraz zmniejszenia o 774,90 ton ilości odpadów występujących w trakcie przebudowy linii kolejowych w wyniku wtórnego zastosowania materiałów poprzez skuteczny recykling in situ przy budowie infrastruktury.
  • Beneficjent

  • ANTEX II SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

    https://antex.org.pl/

  • Miejsce realizacji projektu

    Lubycza Królewska, lubelskie

  • Siedziba beneficjenta

    Lubycza Królewska

  • Adres beneficjenta

    473530

  • Wartość projektu

    8 241 369 PLN

  • Wartość dofinansowania

    936 494 EUR


Miejsce realizacji projektu

Pomoc