Beneficjent jest zobowiązany do:
1) umieszczania w widoczny sposób znaku Funduszy Europejskich, znaku barw Rzeczypospolitej Polskiej (jeśli dotyczy; wersja pełnokolorowa) i znaku Unii Europejskiej na:
- wszystkich prowadzonych działaniach informacyjnych i promocyjnych dotyczących Projektu,
- wszystkich dokumentach i materiałach (m.in. produkty drukowane lub cyfrowe) podawanych do wiadomości publicznej,
- wszystkich dokumentach i materiałach dla osób i podmiotów uczestniczących w Projekcie,
- produktach, sprzęcie, pojazdach, aparaturze itp. powstałych lub zakupionych z Projektu, poprzez umieszczenie trwałego oznakowania w postaci naklejek;
2) umieszczania w miejscu realizacji Projektu trwałej tablicy informacyjnej podkreślającej fakt otrzymania dofinansowania z UE, niezwłocznie po rozpoczęciu fizycznej realizacji Projektu obejmującego inwestycje rzeczowe lub zainstalowaniu zakupionego sprzętu, w odniesieniu do projektów przekraczających 500 000 EUR.
W przypadku, gdy miejsce realizacji Projektu nie zapewnia swobodnego dotarcia do ogółu społeczeństwa z informacją o realizacji tego Projektu, umiejscowienie tablicy powinno być uzgodnione z Instytucją. Tablica musi być umieszczona niezwłocznie po rozpoczęciu fizycznej realizacji Projektu lub zainstalowaniu zakupionego sprzętu aż do końca okresu trwałości Projektu;
3) w przypadku projektów innych niż te, o których mowa pkt 2 - umieszczenia w widocznym miejscu realizacji Projektu przynajmniej jednego trwałego plakatu o minimalnym formacie A3 lub podobnej wielkości elektronicznego wyświetlacza podkreślającego fakt otrzymania dofinansowania z UE;
4) umieszczenia krótkiego opisu Projektu na stronie internetowej Beneficjenta, jeśli ją posiada i na jego stronach mediów społecznościowych . Opis Projektu musi zawierać:
- tytuł projektu lub jego skróconą nazwę,
- podkreślenie faktu otrzymania wsparcia finansowego z Unii Europejskiej przez zamieszczenie znaku Funduszy Europejskich, znaku barw Rzeczypospolitej Polskiej i znaku Unii Europejskiej,
- zadania, działania, które będą realizowane w ramach projektu (opis, co zostanie zrobione, ew. zakupione),
- grupy docelowe (do kogo skierowany jest projekt, kto z niego skorzysta),
- cel lub cele Projektu,
- efekty, rezultaty projektu (jeśli opis zadań, działań nie zawiera opisu efektów, rezultatów),
- wartość Projektu (łączny koszt),
- wysokość wkładu Funduszy Europejskich;
5) dodatkowo w przypadku publikacji wszelkich informacji o Projekcie konieczne jest zamieszczenie hasztagów: #FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie ,
6) jeżeli Projekt ma znaczenie strategiczne lub jego łączny koszt przekracza 10 mln euro zorganizowania wydarzenia informacyjno-promocyjnego (np. konferencję prasową, wydarzenie promujące Projekt, prezentację Projektu na targach branżowych) w ważnym momencie realizacji projektu np. na otwarcie Projektu, zakończenie Projektu lub jego ważnego etapu np. rozpoczęcie inwestycji, oddanie inwestycji do używania itp.
Do udziału w wydarzeniu informacyjno-promocyjnym należy zaprosić z co najmniej 4-tygodniowym wyprzedzeniem przedstawicieli Komisji Europejskiej i Instytucji Zarządzającej za pośrednictwem poczty elektronicznej: feng2021@mfipr.gov.pl oraz regio-poland@ec.europa.eu (KE), promocja@parp.gov.pl;
7) dokumentowania działań informacyjnych i promocyjnych prowadzonych w ramach Projektu.